Naujienos

Gytis Nakvosas: trasų planavimas ir žemėlapio braižymas yra įtraukiantis darbas

Gytis Nakvosas ir Pranas Germanavičius, sparčiai tobulėjantys žemėlapių braižytojai, sėkmingai debiutavo su savo pirmu kūriniu, Tuskulėnų žemėlapiu, Vilniaus sprintų taurės varžybose praėjusiais metais. Pridėję šiaurinę dalį, jie kviečia visus Orientavimosi sporto entuziastus dar kartą išbandytį šią klastingą vietovę. Gytį trumpai pakalbinome apie vietovę, žemėlapių braižymo ir trasų planavimo subtilybes. 

 

 

Kuo yra ypatinga Tuskulėnų vietovė, kurioje vyks Vilniaus sprintų taurės 3 turas?

Iš išorės Tuskulėnų „trikampis“ atrodo kaip tipinis tvarkingai suplanuotas sovietmečio rajonas su taisyklingai išdėstytais daugiabučiais, tačiau visa įdomybė yra kvartalo viduje, kur yra gimnazija, naujos statybos daugiabučiai, nuo seno likusių medinukų kvartalas. Ta pastatų konfigūracija yra gan chaotiška, be to, dauguma sklypų aptverta tvoromis, todėl tai prideda daug įdomumo bėgikams.

Kokių trasų ir iššūkių gali tikėtis dalyviai šiame Vilniaus sprintų taurės ture?

Daugelis dalyvių tikriausiai prisimena pakliuvę į tvorų labirintą, kas padaro orientavimąsi įdomesnį. Taip pat nemažai prabėgimų tarp punktų (ypatingai ilgesni) reikalauja greitai pasirinkti aiškų variantą.

Tai pirmas tavo braižytas žemėlapis. Kokie keblumai kilo pradedant braižyti sportinį žemėlapį?

Be ortofotonuotraukų, Vilniaus mieste yra prieinamos labai detalios bazinės schemos, kurios labai palengvina braižymą. Nors žemėlapio sudarymas urbanizuotoje vietovėje yra daug lengvesnis nei miške, tačiau labai daug laiko reikalauja braižymas kompiuterine programa. Ironiška, bet kone daugiausia laiko sugaištu braižydamas šaligatvių bordiūrus ar įėjimus į laiptines, t.y. objektus, kurie trasą bėgančiam sportininkui rūpi mažiausiai!

Kuo tau yra svarbios Vilniaus sprintų taurės varžybos?

Labai džiaugiuosi, jog rengiame šias varžybas, nes orientacininkai ne sezono metu gali bent kiek pasitreniruoti su žemėlapiu (nors pats asmeniškai dar nė karto nebėgau nei vienos trasos). Taip pat trasų planavimas ir žemėlapio braižymas yra įtraukiantis darbas, kuriam negaila sugaišti daug laiko.

Ar žadi toliau braižyti ir kitus žemėlapius?

Esu numatęs keletą vietovių, kurios potencialiai yra įdomios, todėl manau, kad, galbūt, su Pranu nubraižysime ir daugiau žemėlapių.

Sudarinėji trasas sprintų taurei. Su kokiais iššūkiais susiduri tu ir kiti trasų planuotojai?

Asmeniškai aš stengiuosi, kad trasos būtų atitinkamo ilgio bei, kad jos nebūtų elementarios orientavimosi atžvilgiu, tad tenka daug paplušėti, kol atsiranda galutiniai trasų variantai. Pačiam tenka bent porą kartų apeiti visą vietovę ir įsitikinti, kad visi objektai savo vietose, kai kuriais atvejais susitarti, kad tam tikras bromas būtų atidarytas sekmadienio rytą ir pan. Deja, bet įvyksta atvejų, kuomet gyventojai būna nepatenkinti dėl aplinkui zujančių sportininkų. Tokius atvejus sunku numatyti, kadangi riba tarp privačios ir viešos erdvės skirtingų žmonių skirtingai suvokiama. Kadangi varžybų metu nieko keisti nebegalime, planuodamas trasą stengiuosi tokių situacijų išvengti.

Nuo šių metų Pasaulio čempionatai atskirti į miesto ir miško. Kaip manai, ar Vilniuje galėtų vykti Pasaulio čempionatas sprinto rungtyse?

Nors turime įdomių urbanizuotų vietovių, kurias tvorų pagalba galima transformuoti dar labiau, manau, jog Lietuvos miškai tikrai labiau nusipelno Pasaulio čempionato. Be abejo, tai nereiškia, kad neturime erdvės suorganizuoti įdomių sprinto rungties varžybų kitoms svarbioms varžyboms (pvz. Europos jaunių ir jaunučių čempionatams ir pan.).

Rėmėjai